Statie regenerare acumulatori cu 46 posturi STACXT-46, 500Ah

SOLICITA OFERTA
  • 0747.297.409
  • 0232.255.725
service autorizat
Contacteaza-ne
Luni - Vineri: 8:00 - 17:00

Statie regenerare acumulatori cu 46 posturi STACXT-46


Statie la cheie pentru regenerare acumulatori (baterii) cu 46 de canale de lucru. Este o statie de inalta productivitate pentru descarcarea, testarea, diagnoza, regenerarea si reincarcarea acumulatorilor de plumb in urma deteriorarii prin desulfatare.


- Toate canalele sunt controlate independent cu microcontrolere;
- 20 canale de regenerare si reincarcare pentru baterii de pana la 100 Ah, de 12 V, de tip auto;
- 16 canale de descarcare profunda;
- 8 canale de testare si analiza;
- 2 canale de regenerare si reincarcare acumulatori de mare capacitate 100-500 Ah;


Avantajele regenerarii bateriilor uzate
- Scaderea drastica a costurilor de intretinere: costurile de regenerare a unei baterii uzate pot fi de max. 10-15% din costurile unei baterii noi (incluzand energie, transport, manopere, etc.) si fara a mai pune cheltuielile legate de obligativitatea reciclarii bateriei uzate. Economiile sunt cu atat mai importante cu cat costul bateriilor este mai ridicat, modelul de baterie este mai greu de aprovizionat, sau cantitatea de baterii este mai mare;
- Rezolvarea unor situatii critice, cand bateriile sunt greu de inlocuit sau de manipula sau cand nu pot fi procurate;
- Reducerea emisiilor de CO2 si evitarea degradarii mediului prin depozitarea necorespunzatoare a bateiilor. Regenerarea unei baterii conduce la reducerea emisiilor de CO2 cu 97% fata de situatia achizitionarii uneia noi;
- Usurinta si comoditate in manipularea si gestionarea bateriilor, siguranta in utilizare


Domenii de aplicatie:
Recomandat pentru baterii de start: autovehicule, vehicule de marfa si pasageri, motociclete, echipamente de constructii, masini agricole, etc


Regenerarea bateriilor (acumulatorilor) cu plumb se refera la procesul de readucerea a bateiilor uzate, defecte in starea de functionare initiala.
Defectiunile bateriilor se datoreaza mai multor cauze:
- supraincarcarea; conduce la corodarea placilor, pierderi de apa, gel sau uscarea separatorilor;
- subincarcarea; conduce la sulfatare si coroziune;
- stocarea in stare descarcata; conduce la sulfatare, coroziune, hidrare;
- supradescarcarea; conduce la defectarea placilor anodice;
- suprasolicitarea; conduce la sparturi, crapaturi, celule distruse si alte defectiuni mecanice.
Numai bateriile defecte datorita sulfatarii pot fi regenerate printr-un procedeu electrochimic invers denumit desulfatare celelate fiind supuse reciclarii. Se apreciaza ca un procent de peste 87% din baterii se defecteaza prin sulfatare deci respective sunt “regenerabile” ceea ce reprezinta un procent foarte insemnat


Desulfatarea este un procedeu tehnologic disponibil de putin timp, din punct de vedere comercial, desi procedeul electrochimic este cunoscut de mai multa vreme. Este o tehnologie verde, de ultima generatie, ce permite regenerarea bateriilor de plumb si prelungirea substantiala a perioadei de viata a acestora.


In principiu bateriile sunt formate din doi electrozi (anodul din oxid plumb PbO2 si catotul din plumb Pb) scufundati intr-un electrolit – acidul sulfuric H2SO4.
Sulfatarea este procesul chimic (lent) prin care gruparea SO2 se depune la suprafata celor doi electrozi transformand acea suprafata in sulfat de plumb PbSO4 urmat de cristalizarea acesor sulfati. Ca urmare in locul acidului sulfuric ramane apa H2O iar bateria poate fi considerate “moarta”


Desulfatarea se face cu ajutorul unor curenti de inalta frecventa, de frecventa si amplitudine variabila care se aplica controlat, asupra celor doi electrozi, in secvente scurte (pentru a evita deteriorarea electrozilor prin supraincalzire) dupa anumiti algoritmi care depend in general de tipul si modelul bateriei.


Regenerarea este un proces care include in afara de desulfatare, o etapa anterioara de descarcare, una de testare, analiza si identificare si una ulterioara de reincarcare.
Regenerarea poate readuce bateria (acumulatorul) la 80-95% din starea initiala in functie de starea initiala a bateriei (cat de profunda este sulfatarea) si de modelul aparatului de regenerare utilizat. Din totalul bateriilor apreciate ca “regenerabile” in urma testarii initiale, un procent de peste 97% (deci foarte mare) sunt in final regenerate cu succes. Prelungirea perioadei de viata depinde de asemenea de starea initiala a bateriei si de modelul aparatului folosit pentru regenerare.


Pot fi regenerate baterii de pornire, tractiune si stocare: baterii cu electrolit lichid (acid sulfuric), SLA (Start,Lighting & Ignition), FDC (Flooded Deep-Cycle) si SLA (Sealed Lead Acid) respectiv GEL (Gelled Electrolyte), AGM (Absorbed Electrolyte) si VRLA (Valve Regulated Lead Acid)


Aparatele de regenerare baterii (acumulatori) difera foarte mult in functie de know-how-ul producatorului si de “inteligenta” imprimata microcontrolerelor de pe aparate.
Pe piata pot fi gasite aparate specializate de testare, descarcare, regenerare, incarcare precum si aparate care executa simultan mai multe operatii (chiar toate 4). Pot fi aparate simple sau aparate complexe care executa automat toate cele 4 operatiuni sau care identifica automat tipul de baterie.
Modelele cele mai sofisticate sunt cele care in afara de recunoasterea automata a tipului si modelului de baterie au incluse si programe specifice pentru acestea.

Cod Unic STACXT-46
Producator GT POWER
Putere absorbita 6.5 KW
Tensiunea alimentare 230V; 50Hz
Tensiune baterie 12 V
Capacitate baterie 30-500 Ah
Tensiune iesire 12 V
Dimensiuni (Lxlxh) 2080x1550x400 mm
Greutate in Kg 250.00
N/A N/A
Contacteaza-ne
Compara produse

Nu aveţi produse de comparat

Ai nevoie de mentenanta sau piese de schimb pentru acest produs?

Captcha

Newsletter